1. Jedną z lepiej działających rzeczy, jakie możemy zrobić w roli Agile Coacha czy Scrum Master, aby wspomóc zwinność zespołu/ organizacji, to nauka poprzez zabawy czy warsztaty grupowe. Materiał daje jasne wskazówki, jak takowe przygotować, o czym pamiętać itd. ⏩ Accessing Agile Games as a Tool in Transformation and Change
  2. Dlaczego istotne jest ograniczanie pracy w Scrumie (i nie tylko)? ⏩ Why Limiting Work in Progress Matters for Scrum
  3. Myślę, że cenna wskazówka dla osób wchodzących w IT, gamedev, a może i ogólnie, w organizacje. ⏩ Unless you’re in the mafia, your company isn’t your family
  4. Wraz ze skalowaniem organizacji oraz budowaniu developmentu w oparciu o wiele zespołów, pracujących nad jednym produktem, naturalnie pojawi się potrzeba zespołu wspomagającego. W książe o topologiach zespołów nazywany był on zespołem “Uruchamiającym”, z ang. Enabling team. Tutaj nieco innego, ale zbliżone podejście do tematu zespołu platformowego. ⏩ Squad vs Platform & Product Teams
  5. Jedną z istotnych dla mnie składowych zwinnej organizacji, jest zadbanie o “zdrowie zespołów”, więc wszelkie wskazówki, jak na nie pracować, przyjmuję z otwartymi rękoma. ⏩ Agile, The Progress Principle, and a Healthy Inner Work Life
  6. Nie ma transformacji Agile, bez wyraźnego leadershipu, skoncentrowanego na kulturze produktowej. ⏩ Shifting your product culture starts with product leaders
  7. Przydatny słowniczek wraz z przykładami dla takich pojęć, jak misja, wizja, strategia itd. ⏩ Mission → Vision → Strategy → Goals → Roadmap → Task
  8. Bez frameworka, bez metodologii, oto krótkie How-To Agile. ⏩ Objective Driven Agile – 7 step lightweight method
  9. O eksperymentach w produkcji. ⏩ Experimentation — OnBelay
  10. Jak zaimplementować procesy _design thinking _(tutaj użyte jako UX process), w wytwarzaniu przez zespół wartości. ⏩ The UX Process is the UX Process is the UX Process…
  11. Popularne błędy przy pracy z OKR-ami. ⏩ The fury of OKRs
  12. Znam wiele zastosowań metod Now/Next/Future, ale jak widać, pasuje również doskonale nadaje się do budownaia roadmapy produktu. ⏩ Why I Invented the Now/Next/Later Roadmap
  13. Przydatne rady, jak radzić sobie z “trudnymi” stakeholderami (ale działają też z np. trudnymi członkami zespołu, z lekkimi modyfikacjami tu i tam). ⏩ How to work with difficult stakeholders
  14. Uwielbiam używać narzędzi typu canvas do wszystkiego, a już szczególnie do tematów produktowych oraz np. dokumentowania biznesowego inicjatyw technicznych. Tutaj tablica służąca do eksploracji gotowości produkcyjnej rozwiązania/produktu. ⏩ Product Go-to-Market (GTM) Canvas: Define How You Take New Ideas to Market

Do oglądania | słuchania

  1. Ciekawa propozycja jako alternatywa dla Scrum Lego, które już jest nieco oklepane i ma swoje bolączki - ScrumTale. Gra kooperacyjna mająca na celu wprowadzenie w działanie Scruma i procesów iteracyjnych, poprzez wspólne budowanie powieści kryminalnej. Wszystko brzmi dobrze, ale cena zestawu - dla mnie zabójcza. ⏩ Zwinne Crime Story
  2. Kiedy powinniśmy patrzeć na Throughput, a kiedy Cycle Time oraz dlaczego symulacje oparte na jednym, bądź też drugim mogą dać sprzeczne wyniki w tych samych warunkach. ⏩ Episode 39 Prediction Wars Scatterplot vs Monte Carlo

Heheszek

image1.png